SAP Çözümler

Perakende (Retail) Çözümleri


Perakendeciler, birkaç yıl önce çok farklı bir dünyada faaliyet gösteriyordu. Bu zorlu piyasada, dünyanın dört bir yanından gelen rakipler ve alışverişin parmakların ucunda olması tüketicileri her zamankinden daha güçlü hale getirmiştir. Bilinçli tüketici firmalar arasındaki rekabeti de arttırmıştır. Demek oluyor ki, yoğun rekabet ve gelişen teknolojide perakende firmalarının ayakta kalabilmek için yenilikçi ve güçlü yollar bulmaları gerekmektedir.

SAP Retail çözümü bu aşamada perakende firmalarına hız, koordineli çalışma ve rekabet avantajı sağlamaktadır. SAP Gold Partner’ı olarak Prodea perakende sektöründe birçok müşterisine rekabet üstünlüğü sağlamış bulunmaktadır.

Neden SAP Retail?

  • Verimli kaynak ve varlık kullanımı ile daha fazla müşteri memnuniyeti elde edilir.
  • Son teknolojilerin sisteme rahatça entegre edilebilmesini sağlar.
  • Çalışanların daha yüksek performanslı ve verimli çalışmalarını sağlar.
  • Dağıtık yapıya sahip işletmelerin bayilerinin ve tedarikçilerinin tek bir işletme gibi çalışmasına olanak tanır.
  • Tüm birimlerin kontrolünü kolaylaştırır.

Retail - POSDM


SAP POS Data Management (POS DM), mağaza kasasından retail uygulamalarına aktarımına kadar olan süreçte satış verilerinin toplanması, kontrol edilmesi, düzeltilmesi, raporlanması, özetlenmesi ve Retail sistemine aktarılması fonksiyonlarını yerine getiren SAP çözümüdür.

POS DM çözümü geleneksel süreçte BW platformu üzerinde konumlanmıştır. Bu sayede kasa sisteminden gelen dataların POS DM sistemine alındıktan sonra BW sistemine aktarılması, BW üzerinde POS DM ile ilgili hazır küpler vasıtasıyla standart raporların alınması sağlanmaktadır. BW üzerinden alınacak standart raporların yanı sıra esnek geliştirme imkanı ile yeni raporlar hazırlanabilmektedir.

POS DM çözümü son gelişmeler ile birlikte yeni nesil Retail çözümlerinden CAR (Customer Activity Repository) bünyesine taşınmıştır.


Retail - S/POS


Yeni Nesi Kasa Çözümü

Müşteri deneyimi uygulamaları daha fazla mağaza içi çözümü gerektiriyor; kasa sistemleri artık daha akıllı olmak zorunda.

  • Online – Offline Çalışma
  • Promosyon ve Kampanya Motoru
  • Çoklu Dil Desteği
  • Uyarlanabilir Dizayn
  • WEB Sepeti Devralma
  • Dokunmatik Ekran
  • e-Arşiv, e-Fatura uyumlu

MM - Malzeme Yönetimi


Malzeme Yönetimi Modülü, SAP ERP sisteminin en önemli ve temel parçalarından biridir. MM uygulamaları, tedarik sürecini ve envanter yönetim fonksiyonlarını günlük iş süreçlerinize uyumlu şekilde takip etmenizi sağlar.

Malzeme Yönetimi Modülü, Finans (FI), Controlling (CO), Satış ve Dağıtım (SD), Kalite Yönetimi (QM), Bakım onarım (PM), Üretim Planlama (PP), Depo Yönetimi (WM) SAP modülleri ile tam entegrasyon içinde çalışmaktadır.

SAP MM Bileşenler

  1. Consumption-Based Planning (MM-CBP)

    Geçmiş tüketim değerlerini veya tahmin modellerinden gelen ihtiyaçları baz alarak, malzemeler için sistemde tanımlanmış yada hesaplanmış olan yeniden sipariş seviyesi altına düşen stokların tedarik edilmesi için süreci tetikler. Kapsamda bulunan parametreler aşağıdaki gibidir;

    • Yeniden sipariş seviyesi hesaplama
    • Plana dayalı tahminleme
    • Malzeme planlama

  2. Purchasing (MM-PUR)

    Belirli bir departmandan tetiklenen yada planlama sonucunda oluşan satınalma ihtiyaçlarının yürütülmesinde kullanılır.
    Kapsam içinde;

    • Harici malzeme veya servis tedariği
    • Olası tedarik kaynaklarını belirleme
    • Tedarikçi teslimatlarını ve ödemelerini takip etme adımları mevcuttur.

    Temel yapılar;

    • Teklif süreci
    • Sözleşme süreci
    • Satınalma talebi yürütme
    • Satınalma siparişi süreci
    • Onay işlemleri
    • Ciro Primi
    • Raporlama

    Özel Satınalma Süreçleri

    Prodea tarafından, Şirket içi süreçlerinize uygun geliştirilen Satınalma Süreç Paketleri ile özel satınalma süreçlerinizi kolaylıkla takip edebilirsiniz;

    • İthalat satınalma
    • Konsinye satınalma
    • Fason satınalma

  3. Inventory Management (MM-IM)

    • Miktarsal yada değersel malzemelerin stoklarının yönetilmesi
    • Malzemelere ait bütün lojistik hareketlerin kaydedilmesi ve
    • Sayım sürecinden oluşmaktadır.

    Kapmsam içerisinde bulunan temel yapılar;

    • Malzeme girişleri
    • Malzeme çıkışları
    • Malzeme transferleri
    • Rezervasyonlar (Bu bileşen sayesinde, daha sonraki bir tarihte ve belirli bir amaç için depodan çekilmesi isetenen malzemelerin, depoda hazır hale getirilmesi için talep oluşturulur. Böylelikle malzeme hazırlık işlemleri kolaylaştırılır ve malzeme ile ilgili evrakların basılması hızlandırır) .
    • Fiziksel envanter
    • Parti yönetimi
    • Stok belirleme (Girilen malzeme ihtiyaçlarına istinaden, sistem hangi malzemenin, ne zaman ve hangi stok lokasyonundan çekilmesini gerekitiğini belirler)
    • Raporlama

    Özel Stok Yönetimi

    • Konsinye
    • Fason
    • Stok transferi
    • Third party süreçleri
    • Müşteri sipariş stoğu
    • Proje stoğu

  4. Logistics Invoice Verification (MM-IV)

    Bu adım, satınalma, stok yönetimi ve fatura girişi bekleyen lojistik sürecin sonunda yer almaktadır. Gelen fatuların kendi içerikleri ve fiyatları, sistemdeki bilgiler ile karşılaştırılarak doğruluğu kontrol edilir. Fiyat yada miktar bazda fatura farkı onay stratejisi oluşturulabilir.


  5. Evaluation

    Tedarikçi Değerleme sisteminde, standart yapıda aşağıdaki kriterler üzerinden puanlama yapılabilmektedir. Puanlama sistemine şirketinizde kullanmak istediğiniz özel tanımlı yapıları da eklemek mümkündür.

    Kapsam içerisinde bulunan temel yapılardan bazıları;

    Fiyat

    • Fiyat Düzeyi
      • Tedarikçinin fiyatı ile piyasa fiyatı karşılaştırılması yapılır.
    • Fiyat Gelişimi
      • Tedarikçinin fiyat değişimini, piyasa fiyatının değişimi ile karşılaştırır.

    Kalite

    • Mal giriş kontorlü
      • Mal girişi sonrası oluşan kontrol partileri için verilen kullanım kararlarına göre puanlama yapılmaktadır.

    Teslimat

    • Zamanında teslimat
      • Siparişin istenen teslimat tarihi ile mal giriş tarihi karşılaştırılması yapılmaktadır.
    • Miktara uygunluk
      • Sipariş miktarı ile mal giriş miktarı karşılaştırılması yapılmaktadır.

WM - Depo Yönetimi

Depo yönetim sistemi, SAP Sistemi‘ne ve işletme içindeki malzeme akışına entegre olmuş durumdadır. Örneğin; stok yönetiminde mal giriş kaydı yapıldığında, WM stok düzeyinde artış olur. Mal giriş kaydı nedeniyle, WM sisteminde malzemenin depolanması gerektiğini kullanıcıya bildiren bir işlem başlatılır.

SAP Depo Yönetimi sisteminin sağladığı olanaklar;

  • Bir ya da birden çok üretim yerinde karmaşık depo yapılarının yönetimi.
  • Depo İşlemleri İzleme Programı, Kaba İş Yükü Tahmini, ve Teslimat İzleme gibi araçlarla Planlama ve İzleme.
  • Mal girişi, mal çıkışı, stok nakli gibi tüm mal hareketlerinin depolama ve depodan çıkarma stratejileri kullanılarak ve münferit malzemelerin özellikleri dikkate alınarak işlenmesi.

EWM - Genişletilmiş Depo Yönetimi

SAP EWM depo yönetim sistemi Tedarik Zenciri yönteminin bir parçasıdır, ancak depodaki kilit fealiyetleri yönetmek için daha gelişmiş özelikler sunar.SAP EWM tüm mal hareketlerinin işlenmesi, ve stok yöntemine esnek otomotikleşdirilmiş desteyi sağlar. Bu sistem depomuzdaki tüm lojisitk planlanmış ve etkili akışını desteklemektedir.

  • SAP EWM dağıtım işlemleri ve envanter yöntemleriyle entegre olarak çalışır.
  • Diger uygulama bileşenlerle başlayan ticari işlemler depoda fiziksel mal hareketlerine yol açmaktatır. EWM’ de bu mal hareketlerini biz organize ve kontrol ediyoruz.
  • SAP EWM sayesinde Depo giriş ve çıkış işlemlerini ve Depo’daki malların dolaşımını kontrol ede biliriz.

SAP EWM genel süreçler;

  • Stok Kaldırma
  • Malın Teslimi
  • İç Hareket
  • Mal Giriş İlanı
  • Mal Çıkış İlanı
  • Fizksel Envanter
  • Çarpaz yerleştirme

SD - Satış ve Dağıtım

SD(Sales & Distribution) modülü satış ve dağıtım modülüdür. Satış öncesi etkinlikler, sipariş, teslimata, fiyatlandırma ve ödemeye kadar gerçekleştirilen toptan satış sürecini Sap üzerinde yönetmenizi sağlayan ana modüldür. SD modülü MM, FI, PP ve CO modülleri ile entegre çalışır.

SD Süreç Akışı:

  • Satış Öncesi Faliyetler: Müşteri ile etkileşim kurulmaya başladığında bu faaliyetler başlamış olur. Satış öncesi faaliyetler müşteriye sunulan teklifler belgelerini içerir. Kavramların gelişmesi ve önem kazanması ile birlikte; satış öncesi yapılan faliyetleri CRM sistemi üzerinde birçok senaryo ile yönetilebilmektedir.
  • Sipariş Faaliyetleri: Müşterinin siparişlerinin netleşmesi ile ve öncesinde yapılan teklif sürecinin sonrasında satış siparişlerinin sistemde yaratılma süreci olarak özetlenebilir.
  • Tedarik: Bir önceki adımda yaratılan siparişlerin müşteriye tedarik edilmesi için gerçekleştirilen adımdır. Tedarik süreci üretim ile entegre çalışabilir ya da satın alınan bir malın tedarik edilmesi söz konusu olabilir. Her iki durumda da müşteriden gelen talebi karışlamak amacıyla tedarik süreci işletilir.
  • Teslimat: Tedarik edilen malzemerin teslimat süreçlerinin belirlendiği senaryodur.
  • Faturalama: Teslimatı tamamlanmış olan siparişin fatura kesme işlemi ve fatura sonucunda FI modülündeki hesaplara muhasebe kayıtlarının atılmasını içerir.

Satış ve dağıtım modülündeki bazı fanksiyonlar şunlardır;

  • Teklif verme ve teklif takip süreçleri
  • Müşteri sözleşmelerinin takibi
  • Prim anlaşmaları
  • İndirim anlaşmaları
  • Promosyon çalışmaları
  • Ürün kataloglarının hazırlanması ve kullanımı
  • Bedelsiz ürün satış süreci
  • Satış kampanyalarının hazırlanması ve takibi
  • Rakip ürün bilgilerinin takibi
  • Teslimat planına göre satış ve sevk
  • Sipariş maliyetlerinin takibi
  • Nakliye planlama
  • Nakliye masraflarının takibi
  • Kredi kartıyla satış
  • Peşin satış
  • Konsinye satış

Bu fonksiyonlar dışında SD modülü SAP teknolojisi aracılığıyla dış sistemlere birçok farklı şekilde entegre olabilmektedir. RF cihazlarla iletişim, depo sistemleriyle entegrasyon, gümrük,müşteri, nakliyeci gibi muhataplar ile iletişim ve internet üzerinden satış gibi ek fonksiyonlar ile SAP firmalara güçlü bir satış ve dağıtım alt yapısı sunmaktadır.


© Copyright 2016 - Tüm hakları saklıdır. Plustep tarafından hazırlandı.